آرتین خان خان ایران

آرتین خان در تاریخ ۸۹/۴/۸ در صبح قشنگ یک روز تابستانی پا به دنیا و دنیای قلب ما گذاشت

آرتین خان خان ایران

آرتین خان در تاریخ ۸۹/۴/۸ در صبح قشنگ یک روز تابستانی پا به دنیا و دنیای قلب ما گذاشت

سونداژ مجرای اشکی آرتین خان

مجرای اشکی چشم چپ آرتین خان از بدو تولد انسداد داشت (راه خروجی اشک به سمت بینی بسته بود) حدود یک سال با قطره استریل چشمی و ماساژ دادن باز نشد و در آخر به توصیه 2-3 تا دکتر تصمیم گرفتیم سونداژ کنیم.

این روزها این مساله خیلی در کودکان اتفاق می افته اما کمتر کسی ماجراش رو یادداشت میکنه. به همین دلیل هم برای خودم و هم برای دوستان عزیزم کامل مینویسم که جای سوالی باقی نمونه:

20 شهریور آرتین خان رو بردیم کلینیک فوق تخصصی رازی توی بلوار کشاورز و دکتر فوق تخصص چشم کودکان به نام دکتر طباطبایی عملش کرد.

متاسفانه چون آرتین خان ناشتا نبود مجبور شدیم 4 ساعتی رو معطلی بکشیم و همین مساله آرتین و البته من رو خیلی اذیت کرد. بعد از پرونده سازی رفتیم برای بستری. یه اتاق با تم کودکانه. آرتین خان گان رو پوشید و یک ربع به 11 صبح عازم اتاق عمل شد (فداش بشم الهی که وقتی رفت قلب من رو هم از جا کند و با خودش برد. همش گریه میکردم) 10 دقیقه بعدش آوردنش بیرون. چیزی که منو بسیار بسیار خوشحال کرد این بود که بیهوشی آرتین 7 دقیقه بیشتر طول نکشیده بود و با گاز بود یعنی نیازی به سرم نداشت. وقتی عمل تموم شد آرتین خان کاملا به هوش بود و خداروشکر اصلا بی هوشی آرتین خان رو ندیدم. یک ربع بعدش بهش آب دادم و  بعدش هم شیر خورد. فقط چون یه کمی گیج بود گریه میکرد.

هزار بار خدارو شکر کردم و

هزار بار قربون صدقه پسر نازم رفتم  و

هزار بار فدای اون آب بینی ش!!! شدم آخه قبلنا هیچ وقت از بینی چپ آرتین جونم اشکش در نمی اومد.

تمام دلهره و نگرانیم تبدیل به شادی و خوشحالی شده بود و از عمل عزیزکم هم بسیار راضی. ساعت 11 و نیم اومدیم خونه. دکتر سفالکسین داد و قطره استریل کلوبیوتیک و بتازونیت که کارم در اومده بود هر ساعت یکیش رو باید به آرتین میدادم (شب تا صبح خواب نداشتم!!)  ضمنا دکتر توصیه کرد برای استریل چشم هرگز از چایی به خاطر املاحش استفاده نکنین. داروهای آرتین خان بعد از یک هفته تموم شد و دیگه حالا همه چی میزون میزونه و برای اینکه جای سوالی نمونه بگم که حدود 150 تومان هم هزینه اش شد که بیمه تکمیلی زحمتش رو کشید!

اینم شماره و آدرس دکتر چشم آرتین خان:

دکتر سیدضیاالدین طباطبایی محمدی (جراح و متخصص بیماری های چشم و فوق تخصص جراحی پلاستیک و مجاری اشکی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران) تلفن: 88764042  - 88766747  آدرس: سهروردی شمالی.بالاتر از عباس آباد. نرسیده به آپادانا. کوچه نقدی. ساختمان پزشکان سهروردی

نظرات 27 + ارسال نظر

ایشالا که مشکلش حل میشه و اذیت نمیشه . از طرف من ببوسیدش

ایشالا زود زود خوب میشه این گل پسر

عزیزم امیدوارم چیز خواصی نباشه زود زود خوب بشی

دوست های واقعی مثل صبح میمونن نمیشه تموم روز داشتشون ولی مطمئنی

که فردا،هفته ی بعد،ماه بعد،سال بعد..... تا ابد هستند


چی شده عزیزم انشالله زود زود خوب میشی
خبرش رو بده سما جون

خدا رو شکر که بخیر گذشته

امیدوارم همواره سلامت و شاد باشید

سلام سما جان
چقدر خوب کاری میکنی خاطراتت رو مینویسی
مطلبت فوق العاده آموزنده بود و خیلی توی اینترنت دنبال کسی که این کارو کرده باشه گشتم اما به قول شما زیاده و کمتر کسی مینویسه
من برای خواهرزاده ام میخواستم و هم مبلغش و هم اطلاعات دکتر شما به دردم خورد
همیشه تن آرتین خان سلامت باشه

مهرنگار 1390/07/03 ساعت 06:58 ب.ظ http://mehrnegar.blogfa.com

هر روز میومدم به وبلاگ آرتین سر می زدم فکر می کردم رفتین مسافرت صبح هم برات تو پست قبلی نظر گذاشتم.
خدا رو شکر چیزی مهمی نبود و زود آرتین خان مثل اولش شد. آریا هم مجرای اشکش بسته بود ولی نه ماهگی با ماساژ و قطره استریل خوب شد.
فداش بشم و امیدوارم دیگه هیچ وقت مشکلی براش پیش نیاد

تینا 1390/07/03 ساعت 07:04 ب.ظ

همیشه آرتین عزیزمون بخنده و سالم باشه



آوین 1390/07/04 ساعت 12:09 ق.ظ http://362010.niniweblog.com

سلام عزیزم اولش که مطلبو می خوندم چقدر ناراحت شدم ولی الان خیلی خوشحالم که خوب شدی دخمل منم همین موشکل و داشت که خدا رو شکر با ماساژ برطرف شد

تنت به ناز طبیبان نیاز مند مباد
خوشحالم که همه چیز به خوشی و سلامتی سپری شده
انشالا همیشه سلامت و موفق و کامروا باشی آرتین عزززززززززززززززیزم

سلام عزیزم ایشالا بلا به دوره خوشگل خاله رو ببوس و از طرف من احوالپرسی کن راستی آمیتس سرما خورده بود و ما نتونستیم تولد براش بگیریم ولی این پنج شنبه تولدشه خوشحال می شم تشریف بیارین

مامان رها 1390/07/04 ساعت 08:48 ق.ظ http://RAHAHAMRAZ.COM

سلام سما جون خدا رو شکر به خیر گذشته عزیزم ولی چقدر سخت بوده برا شما خوشحالم که با قدرت سپری کردی جیگر آرتین / حتما ببوسش

سلام آرتین جون همیشه سلامت باشی

مریم 1390/07/04 ساعت 02:13 ب.ظ http://www.maryam90.niniweblog.com

سلام خانومی خدارو شکر به خیر گذشته ولی سخته
امیدوارم دیگه هیچ مشکلی برای گل پسر مون پیش نیاد
بوسسسسسسسسسسسسس

[ بدون نام ] 1390/07/04 ساعت 02:57 ب.ظ

بلا به دور.خداروشکر که آرتین جونم سلامت و شادابه.ایشالله همیشه شاد و سالم باشین.

خدا رو شکر که خوب شد
خدا کنه همیشه سالم باشه

سارینا دختر نازنین مامان 1390/07/04 ساعت 06:55 ب.ظ

همیشه تنت سلامت باشه آرتین خان عزیزکم

خاله نانا 1390/07/06 ساعت 04:39 ب.ظ

sama jan nagofti artin khan cheghad khalasho aziat kard????

سما 1390/07/07 ساعت 11:50 ق.ظ http://http://nafasemanobaba.blogfa.com/

خدا رو شکر که همه چی به خیر گذشت
امیدوارم همیشه سلامت باشه آرتین خان

خدا رو شکر که بخیر گذشته امیدوارم هیچ وقت گذارتون به بیمارستان نیفته و آرتین خان همیشه سالم و سرحال باشه

خدارو شکر که بخیر گذشته
الهی همیشه سلامت باشه

خدا رو شکر که به خیر گذشت و مجرای اشکی چشمای قشنگ آرتین خان روبراه شد

بنظر من واسه اینکه مطمئن بشی مجرای اشکی اش عالیه یه گاز محکم از لپش بگیر گریه کرد آب بینی شم راه افتاد خیالت راحت راحت میشه

اگه میشه بده من گازش بگیرم

سلام خانومی خوبی؟
خدا رو شکرکه آرتین خان حالش خوب شد
ژسر منم وقتی به دنیا اومد این مشکل رو داشت
ولی با همون قطره رفع شد.

[ بدون نام ] 1390/07/17 ساعت 10:29 ق.ظ

سماجون چرا دیگه نرفتی سرکار؟؟؟
من از وقتی که اشکان 6 ماهش بود دوباره به کارم برگشتم. راستشو بخوای گاهی وقتا فکر میکنم مثل تو نمیتونم به پسرم برسم چون شاغلم. البته ساعت ارم زیاد نیست ولی الان خیلی احساس گناه میکنم. به نظرت اگه بعد از این همه مدت کار کردن تو خونه بمونم اعصابم خورد نمیشه؟؟ دوست دارم تو این مورد کمکم کنی؟ روزها تو خونه حوصلت سر نمیره یا احساس پوچی نمیکنی؟؟

عزیزم راستش رو بخوای به نظرم حیفه که توی این دوران که تمام شیرین کاری های بچه ها دل همه رو میبره کنارشون نباشیم و نبینیم و توی این دوران اونا بدون ما روزهاشونو سبری کنن
البته اگه مجبوری که سر کار بری شرایط فرق میکنه اما هم به نظر خودم و هم دکتر آرتین بهتره که تا سه سالگی کنار بچه ها باشیم تا هم ما از اونا لذت ببریم و هم اونا از محبت ما بی نصیب نمونم
مطمئن باش بچه ها انقدر مشغله برای بزرگ تر ها دارن که وقت سر خاروندن بیدا نخواهی کرد البته دوست دارم باز به کار برگردم اما از اونجایی که آرتین برای من و بهمن همه زندگیمونه ترجیح میدم کنار اون باشم

سلام دوست عزیز ممنون از اطلاعات بسیار خوبی که در اختیار همه گذاشتین ... امیدوارم پسر نازتون هیچوقت مریض نشه

خوب خدا رو شکر که مشکل گل پسرمون حل شد
النا که همچنان اشک ریزون داره و من جراتش رو ندارم!!
دعا کن خوب بشه.بوسسسسسسسسسسس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد