آرتین خان خان ایران

آرتین خان در تاریخ ۸۹/۴/۸ در صبح قشنگ یک روز تابستانی پا به دنیا و دنیای قلب ما گذاشت

آرتین خان خان ایران

آرتین خان در تاریخ ۸۹/۴/۸ در صبح قشنگ یک روز تابستانی پا به دنیا و دنیای قلب ما گذاشت

تبلیغات از نوع فرهنگیش!

امروز مامان سما دوباره زده تو فاز فرهنگی!

خوب آخه ادا اصول هایی که واسه آرتین خان در میاوردم و میپریدم تو بغلش و پ.خ میکردم٬ دیگه جذابیت خودش رو چه واسه من و چه واسه آرتین خان از دست داده بود و مجبور شدم دست به دامن گوگل سرچ بشم و بعد از کلی تلاش بی شائبه٬ جستجوی بنده به ثمر بشینه و یه پک کامل از "بی‌بی انیشتین" و یه کتاب "بازی با کودک" جزو دست آوردهای بنده٬ سرم رو گرم کنه

کتاب بازی با کودک که اصلا حرف نداره٬ از بدو تولد تا یک سالگی کاربرد داره و کلی کارهای بامزه توش نوشته شده که خوراک بندست

سی دی های بی‌بی انیشتین هم که شامل 8 تا دی وی دیه از 3 ماهگی تا 2 سالگی کاربرد داره که اونم خیلی عالیه و  تصاویری داره که فوق‌العادست. طوری که دیشب آرتین خان نزدیک به 20 دقیقه همچنان ذل زده بود به تصاویری که پخش میشد و کلی میخندید تحرک میکرد و جیغ میکشید٬ موزیک ملایمی هم داره که حسابی آرامش بخشه. البته یک سی دی شامل "48 داستان" و کلی آهنگ برای "به خواب رفتن کودک" و "بیدار شدنش" هم داره که به عنوان اشانتیون برام آوردن و روی هم رفته 25 تومان پیاده شدم اما واقعا ارزشش رو داره


یکی از دوستام آدرسش رو خواست که اینه:

www.manomaman.com


راستی امروز یه سر زدم تو حیاط خونمون و در عین ناباوری٬ در وسط باغچه٬ اونم در وسط پاییز٬ 2 تا گل رز دیدم که شکفته شدن و از خوشحالی عکسشون رو براتون گذاشتم


دیروز وقتی با مریم جون صحبت میکردم و گفت که سیاوش خان رو از ابتدای تولدش توی تختش میخوابونده٬ تشویق شدم و الان 2 شبه که آرتین خان رو تو تختش میخوابونم و با اجازه همگی دهن بنده ... شده امیدوارم بتونم توی این یک هفته باقی‌مونده از ماه پنجم٬ خودم و آرتین رو به این وضعیت عادت بدم


http://artin1389.persiangig.com/baby%20einstein.jpg


---------------


http://artin1389.persiangig.com/702.jpg


این روزها اگه وقت کنم میرم سراغ سی دی های دکتر فرهنگ هلاکویی

مطالب فوق العاده جالب و مفیدی درباره کودکان از بدو تولد تا سه سالگی گفته شده

توصیه میکنم همه مادران این سی دی ها رو تهیه کنند

حتما مباحث روانشناسی دکتر هلاکویی رو تو شبکه اندیشه دیدین

اینم شمارشه اگه دوست داشتین زنگ بزنین تا برای شما هم بیارن:

۰۲۱۸۸۲۴۳۶۴۷ * ۰۲۱۸۸۲۷۰۷۹۱


راستش یکی از دوستای خوبم اطلاعات بیشتری درباره این سی‌دی‌ها خواسته بود که به چند تا نکته اشاره میکنم: این پک کامل شامل 8 تا سی‌دی تصویریه که البته همین سی‌دی‌ها به صورت صوتی هم هست که هم تعدادشون کمتره و هم قیمتشون. مثلاً تصویریش 15 تومانه و صوتیش 8 تومان.

درباره اضطراب جدایی٬ گریه کودک٬ آزادی کودک٬ شیر مادر٬ شیرخشک٬ روانشناسی شیر و مک زدن٬ تنظیم خواب٬ بازی با کودک٬ واکسیناسیون٬ چشم کودک٬ لمس کردن و دندان٬ صحبت کردن٬ منفک کردن ماه‌ها و تغییرات در هر ماه٬ راه رفتن٬ بوسیدن کودک و چپ دستی یا راست دستی٬ مراحل هشتگانه رشد روابط انسانی و اسباب بازی٬ مهدکودک و حتی درباره سرکار رفتن و یا تحصیل مادر٬ فرزند دوم و ...



http://artin1389.persiangig.com/ketab.jpg


راستی این دو تا کتاب رو هم دخترخاله نازنینم. سمانه جون برای من و بهمن خریدند که فوق العاده جالب هستند چرا که در قالب طنز نکات خیلی جالبی رو ارائه دادند که به نظرم حیفه که نخونیدشون.

مرسی عزیزم از حسن انتخابت


دمر شدن آرتین خان

http://artin1389.persiangig.com/damar.jpg


امروز داشتم از آرتین خان فیلم میگرفتم و به پهلو شدنش رو واسه خودم جشن میگرفتم که یکدفعه دیدم دمر شد!!!

این اولین باری بود که عزیزکم دمر میشد و من این لحظه شکاری رو فیلم گرفته بودم

آخ که نمیدونید این صحنه واسه یه مادر چقدر لذت بخشه



اولین استارت راه رفتن

امروز آرتین خان توی روروئکش خیلی تحرک کرد و 3-4 متری دنده عقب رفت

قربون پسرم برم من


http://artin1389.persiangig.com/artin.jpg

۴ ماه و نیمی. فرنی واسه جقله بچه!

آرتین جونم این ماه خیلی هوشیارتر شدی (جواب پسری)

هر کی بیاد نزدیکت و بعد از کنارت بره با چشم دنبالش میکنی. (هیچی حق نداره بدون اجازه من کاری بکنه)

کلی برای بقیه که باهات بازی میکنن میخندی. (خوب بالاخره باید جواب زحمت های دیگران رو که به در و دیوار میکوبن رو بدم دیگه)

موقع شیر خوردن کافیه یه چیزی توجه ت رو بهت جلب کنه اونوقت بی خیال شیر خوردن میشی و اونو نگاه میکنی. (شاید جذاب تره دیگه!)

اگه دستات رو بگیریم سر و گردنت رو از روی بالشت بلند میکنی. (بده که من اکتیو هستم؟)

آب دهنت هم که خیلی میریزه اما چه فایده که زیاد از دندونی خوشت نمیاد. (آقا انقدر سر به سر ما نذارین!)

مثل همیشه عاشق آینه هستی و کلی حال میکنی خودت رو میبینی.(خوب خوووشگلم دیگه!)

حیف اصلاٌ از آویزهای بالای تختت خوشت نمیاد! (به من چه که هی زحمت میکشن و میچرخن و آهنگ میزنن!)

همش دوست داری از صبح تا شب یکی بشینه کنارت و مدام باهات بازی کنه.(نه آقا اگه خودتون رو یک ساعت بذارن تو تخت و سراغتون نیان حوصله تون سر نمیره؟)

آخ از زمانی که منو بخوای و نباشم اونوقت خودت رو حسابی برام لوس میکنی و الکی سرفه میکنی. (یه آقای با شخصیت فقط کافیه سرفه کنه تا همه به خدمتش بیان مامان جونم)

همچنان از حمام خوشت میاد اما وقتی میخوام لباسهات رو بکنم تنت گریه میکنی. (خوب دوست ندارم دیگه)

وای یادم رفت بگم که بدجوری جیغ میزنی و جلب توجه میکنی.(خدادادیه٬ میگی استفاده نکنم؟)



--------------


امروز آرتین خان اولین غذای کمکیش رو نوش جان کرد



http://artin1389.persiangig.com/po.jpg


بابا بهمنش هم به همین مناسبت براش یه سویی شرت و شلوار خریده بود

که من باهاشون ۲ تا عکس هنری انداختم


http://artin1389.persiangig.com/po8.jpg


تو این عکس آرتین خان روی مانتو مامانش خوابیده و با بند دستهاشو به بایه تخت بسته


http://artin1389.persiangig.com/po900.jpg


تو این عکس از حوله سفید آرتین خان و گل های روی میز و حوله سبزه مامان سما و بنبه واسه ابر و خورشید استفاده شده


......

طرز تهیه فرنی:

ابتدا یک فنجان شیر رو ۱۰ دقیقه می جوشونیم سبس یک قاشق مرباخوری آرد برنج و نصف قاشق مرباخوری شکر رو در یک فنجان آب سرد حل کرده و به مواد اضافه میکنیم باید مدام هم بزنیم و منتظر باشیم که قوام بیاید بعدش از صافی رد میکنیم و یه قاشق از روش میخوریم ببینیم خوشمزست یا نه !! بعد که به نی نی دادیم آخرش رو هم اگه نی نی دوست داشت بخوره بهش نمی دیم و خودمون میخوریم و کلی هم حال میکنیم یه کمی هم میتونیم کره بهش اضافه کنیم چرا که تا ۲ سالگی نی نی ممنوعیت خوردن چربی نداره این طوری کالری بیشتری بهش میرسه.

وای که چقدر کیف داره غذای نی نی رو بخوریم


نوش جون نی نی ها و ماماناشون

پایان ۴ ماهگی

امروز حاجی ها عازم مکه شدند

آقا ببخشید. مکه از کدوم طرفه؟؟


http://artin1389.persiangig.com/hajii.jpg


پایان چهار ماهگی / 8 آبان 1389

آرتین جونم رو امروز صبح بردیم واسه واکسن.

وزن آرتین جونم شده 7 کیلو و 500 و قدش هم به ۶۲ رسیده


راستی به مناسبت پایان چهارماهگی و زدن واکسن:

خاله نانا برات یه دندونی ماشین خرید 

بابا بهمن به کمک ناناجون یه خط ایرانسل با شماره تاریخ تولدت خرید و منم یه کلاه بامزه که بعدا سرت میکنم و عکسش رو میذارم برات خریدم


اما یه چیزی که خیلی نگرانم کرده اینه که امروز برای اولین‌بار تو عمرش حالش به هم خورد اون هم ۲ بار . الان خوابیده . اما خیلی دپرس شدم!

آرتین جونم خیلی دوستت دارم. فدای اون خنده هات بشم من.


طراحی وبلاگ آرتین خان با اعمال شاقه!!

دیروز بهمن شب‌کار بود و خاله نانا اومد تا ما تنها نباشیم.

بی‌خوابی زده بود به سرم و آرتین هم خوابیده بود و اینترنت هم مثل برق می‌تازید و بهترین زمان واسه شب‌نشینی من و وبلاگم بود که ...

به دلیل ذیق وقت تیتروار عرض میکنم:

 

بیدار شدن آرتین خان و گریه کردن ایشون هر نیم ساعت یکبار (از خواب پریدن نانا)

پریدن من از روی سر خاله نانا برای رسیدن به آرتین خان (از خواب پریدن نانا)

پیدا شدن یه سوسک گرامی در اتاق خواب و داد زدن من و کمک طلبیدن از نانا (از خواب پریدن نانا)

پیدا کردن لباس گرم از بین چند تا کیسه و خش خش کیسه‌ها (از خواب پریدن نانا)

گیر کردن پای بنده به پتوی خاله نانا و پرت شدن بنده کف سالن (از خواب پریدن نانا)

ضربه مهیب روزنامه بر روی میز به جهت هدف قرار دادن یک عدد پشه! (از خواب پریدن نانا)

افتادن در قوری٬ کف آشپزخانه هنگام جور کردن بساط شب‌نشینی (از خواب پریدن نانا)

خوردن دست بنده به اشتباه به کنترل تلویزیون و روشن شدنش و صدایی مهیب با ووولووومه 25!!!! (از خواب پریدن نانا)

و در نهایت کلیک‌های بنده پشت سر هم در حین هنگ کردن کامپیوتر

و

و

تو حال خودم بودم که یه نگاه به نانا کردم و روم رو به سمت کامپیوتر برگردوندم٬ یهو ترسیدم دوباره نانا رو دیدم٬ قلبم داشت از جا کنده میشد٬ نانا نشسته بود٬ با کلافگی هرچه تمام تر به من ذل زده بود و منم برای اولین‌بار جلوی ناناجون دست و پامو گم کردم و گفتم نانا میخوای بخوابی؟؟؟؟؟؟؟ و چون جوابی در مقابل سوال احمقانه‌ام نشنیدم و از نگاه‌های خیره نانا حسابی ترسیده بودم سریع بساط رو جمع و جور کردم و محل رو ترک کردم!!

وقتی یاد اون شب میافتم هنوز هم که هنوزه قلبم تند تند میتپه!!

جهش تغییرات در روزهای یایانی ماه چهارم

http://artin1389.persiangig.com/mehr.jpg


آرتین خان این هفته تغییرات خیلی زیادی انجام داده که واقعا جای گفتن داره

اول: خوردن انگشت شصت

دوم: منو خوب میشناسه و تا دلتون بخواد برام میخنده و با لبخندش منو دیوونه میکنه

سوم: دراومدن موهای ریخته شده

چهارم:چرخیدن هنگام خواب و یا بازی به طرف عقربه های ساعت و بالعکس



http://artin1389.persiangig.com/irankhodro.jpg


و یک خبر خوب دیگه.............

بنده .... مامان آرتین خان .... بعد از ...... یک سال ....... سیر .... صعودی .... افزایش سایز .... در چنین روزی ..... توانستم ..... به وزن ...... قبل از .... بارداری .... برگشته .... و ..... مانتوهای ..... سایز .... ۳۸ ..... رو..... به تن .... کنم.............. هوووووووووووووووووورا


تقویم تاریخ:

پارسال در چنین روزی

آرتین خان سه هفتگیش رو پشت سر گذاشت و قد کنجد بود!!